L'irrigazione hè unu di i principali compiti di gestione per e piante bonsai. L'irrigazione pare simplice, ma ùn hè micca faciule d'irrigalla currettamente. L'irrigazione deve esse effettuata secondu a spezia di pianta, i cambiamenti stagiunali, u periodu di crescita, u periodu di fioritura, u periodu di dormienza è e cundizioni climatiche di a pianta. Maestru di u tempu è di a quantità d'irrigazione hè assai impurtante per a crescita di e piante. A morte di alcune piante bonsai hè direttamente ligata à una irrigazione impropria.
In più di furnisce acqua è nutrienti à e piante in vaso, a terra per vasi mantene ancu a respirazione nurmale di l'aria di e piante. Quandu a terra per vasi hà abbastanza umidità, e particelle di terra si espandenu, spremendu l'aria in i spazii trà e particelle, causendu una mancanza d'aria in a terra per vasi; quandu a terra per vasi hè secca o relativamente secca, e particelle di terra si restringenu, u vulume diventa più chjucu, è i spazii trà e particelle appariscenu di novu. I spazii sò pieni d'aria.
Mentre a terra cambia trà secca è umida, l'aria in a terra di u pote circula ancu continuamente, permettendu à e radiche di a pianta di respirà nurmalmente. Dopu ogni irrigazione, e radiche di a pianta saranu capaci di tollerà a mancanza d'ossigenu in a terra di u pote in un cortu periodu di tempu. Tuttavia, se a terra di u pote hè troppu umida per un bellu pezzu, risultendu in una mancanza d'ossigenu à longu andà, causerà l'erosione di e radiche è altre malatie; Se a terra hè secca per un bellu pezzu, ancu s'ellu ci hè abbastanza ossigenu in a terra di u pote, e piante ùn ponu micca assorbe l'acqua per un bellu pezzu, ciò chì hè ancu dannosu per a crescita di e piante è pò ancu causà a so morte. Dunque, quandu si innaffianu e piante bonsai, si deve seguità u principiu di "ùn innaffialle micca quandu sò secche, innaffialle bè".
L'irrigazione insufficiente è a disidratazione di e piante faranu appassire è accascià i ramoscelli, è e foglie appassiranu, ingialliranu è cascheranu. In u casu di e spezie di conifere, l'aghi diventeranu morbidi è perderanu a so sensazione forte è spinosa. Quandu a mancanza d'acqua hè severa, a corteccia di i ramoscelli si restringe cum'è a pelle d'oca. Sè vi scontrate cù sta situazione in estate, duvete spustà subitu a pianta in un locu ombreggiatu. Dopu chì a temperatura hè calata, spruzzate prima l'acqua nantu à e foglie, poi versate un pocu d'acqua in u pote, è poi versate bè l'acqua dopu un'ora.
Per e piante assai disidratate, assicuratevi di ùn innaffià micca abbastanza in una volta, perchè quandu a pianta hè assai disidratata, a corteccia radicale s'hè ridotta è hè vicinu à u xilema. Sè una grande quantità d'acqua hè furnita di colpu, u sistema radicale si espanderà per via di un rapidu assorbimentu di l'acqua, pruvucendu a rottura di a corteccia, purtendu à a morte di a pianta, dunque ci vole un prucessu di adattazione graduale. Dopu chì e piante chì sò assai carenti d'acqua sò state sottumesse à u trattamentu sopra, hè megliu manteneli sottu à una capanna d'ombra per uni pochi di ghjorni, è poi cultivàli à u sole dopu chì sò forti. Tuttavia, ùn innaffiate micca troppu. Oltre à fà cresce e piante in modu ripida, affettendu a forma di l'arburu è u valore ornamentale, l'irrigazione eccessiva pò ancu causà facilmente a putrefazione di e radiche è a morte. I vasi di bonsai in miniatura necessitanu menu terra, dunque hè particularmente impurtante innaffià li à u mumentu ghjustu è in a quantità ghjusta.
Data di publicazione: 11 d'aprile 2024