Malgradu u so nome "Rosa di u desertu" (per via di e so urighjini di u desertu è di i so fiori chì s'assumiglianu à e rose), appartene in realtà à a famiglia di l'Apocynaceae (Oleander)!

A Rosa di u Desertu (Adenium obesum), cunnisciuta ancu cum'è Sabi Star o Mock Azalea, hè un arbustu succulente o un picculu arburu di u genaru Adenium di a famiglia di l'Apocynaceae. A so caratteristica più distintiva hè u so caudice (base) gonfiu è in forma di buttiglia. Originaria di e regioni vicine à i deserti è purtendu fiori vibranti simili à rose, hà guadagnatu u nome di "Rosa di u Desertu".

Nativa di u Kenya è di a Tanzania in Africa, a Rosa di u Desertu hè stata introdutta in a Cina Meridionale in l'anni 1980 è hè oghje cultivata in a maiò parte di a Cina.

Adenium obesum

Caratteristiche morfologiche

Caudex: Superficie gonfia è nodosa, chì s'assumiglia à una buttiglia di vinu.

Foglie: Verdi brillanti, raggruppate in cima à u caudice. Cadenu durante u periodu di dormienza estiva.

Fiori: I culori includenu u rosa, u biancu, u rossu è u giallu. Di forma elegante, fiuriscenu prufusamente cum'è stelle sparse.

Periodu di fioritura: Longa stagione di fioritura, da maghju à dicembre.

Abitudini di crescita

Preferisce cundizioni calde, secche è assulanate. Tollera assai u calore estremu, ma ùn hè micca resistente à u fretu. Evita i terreni impregnati d'acqua. Cresce bè in terreni sabbiosi, sciolti è fertili.

Guida di Cura

Annaffiatura: Segui u principiu "asciugà bè, poi innaffià prufundamente". Aumentà ligeramente a frequenza in estate, ma evitate l'accumulazione d'acqua.

Fertilizazione: Applicate un fertilizante PK mensilmente durante a stagione di crescita. Smette di fertilizà in invernu.

Luce: Richiede assai luce solare, ma furnisce ombra parziale durante u sole di meziornu d'estate.

Temperatura: Gamma di crescita ottima: 25-30°C (77-86°F). Mantene sopra i 10°C (50°F) in invernu.

Rinvasu: Rinvasà ogni annu in primavera, tagliendu e vechje radiche è rinfrescendu a terra.

rosa di u desertu

Valore Primariu

Valore Ornamentale: Apprezzata per i so fiori sorprendentemente belli, chì ne facenu una eccellente pianta in vaso da interni.

Valore medicinale: E so radiche/caudex sò aduprate in a medicina tradiziunale per eliminà u calore, disintossicà, disperse a stasi di u sangue è alleviare u dolore.

Valore orticulu: Adatta per a piantazione in giardini, patii è balconi per migliurà a vegetazione.

Note Impurtanti

Mentre hè resistente à a siccità, a privazione prolongata d'acqua pruvucarà a caduta di e foglie, riducendu u so appellu ornamentale.

A prutezzione invernale hè cruciale per impedisce i danni da u fretu.

Fornite l'ombra di u dopumeziornu durante u calore intensu di l'estate per evità a brusgiatura di e foglie.


Data di publicazione: 05 di ghjugnu 2025